AFM: Tichetele 'Rabla' pot fi utilizate pana pe 10 decembrie 2012
Data publicarii: 23-11-2012 | Auto
Termenul de utilizare a tichetelor valorice din Programul 'Rabla' a fost prelungit cu aproape o luna fata de data stabilita initial, pana pe 10 decembrie 2012, in timp ce ultima cerere de decontare se poate depune pana cel tarziu la data de 13 decembrie, se arata in Ordinul pentru aprobarea de derogari de la dispozitiile programului guvernamental, publicat de Administratia Fondului pentru Mediu /AFM/ si aprobat de ministrului Mediului si Padurilor, Rovana Plumb.
Potrivit documentului, neutilizarea voucherelor pana cel tarziu in data de 10 decembrie a.c., conduce la pierderea dreptului de utilizare a acestora pentru prima de casare.
O alta derogare de la vechile dispozitii se refera la cererile de decontare care pot fi depuse pana pe 13 decembrie 2012, iar procedura de decontare efectiva se va face pana cel tarziu pe 24 decembrie a.c.
In cazul in care achizitionarea autovehiculului nou nu se realizeaza din culpa exclusiva a producatorului validat, acesta are obligatia de a oferi proprietarului inscris, in maximum 90 de zile de la data de 31 decembrie 2012, posibilitatea ca cumpere un autovehicul nou, din al carui pret se va scadea contravaloarea tichetului/tichetelor, se precizeaza in Ordinul citat.
AFM a alocat pentru Programul Rabla 2012, in doua etape, 171 de milioane de lei, suma care permite scoaterea din uz a 45.000 de autovehicule mai vechi de 10 ani.
In prima etapa a programului, care a inceput in data de 3 aprilie 2012, au fost alocate 114 milioane de lei pentru casarea a 30.000 de autovehicule, iar in etapa a II-a, demarata pe 8 august 2012, au fost alocate alte 57 milioane de lei pentru casarea a inca 15.000 de masini.
Din cele 45.000 de tichete aferente acestui program tiparite de AFM si repartizate colectorilor /REMAT-uri/, 43.350 au fost alocate persoanelor fizice, iar 1.650 persoanelor juridice.
Conform Ghidului de finantare, repartizarea tichetelor s-a facut pe judete, in functie de numarul de locuitori. De asemenea, la nivelul fiecarui judet, tichetele au fost repartizate in mod egal intre colectori.
Ultimele 15.000 de tichete, alocate in etapa secunda a Programului Rabla au fost destinate numai persoanelor fizice.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive